Tini: El Gran Cambio De Violetta - Má recenze

17. září 2016 v 21:52 |  Tini: El Gran Cambio De Violetta
Jak mnozí víte, film Tini: El Gran Cambio de Violetta se koncem léta objevil online na internetu, a konečně se tak nabídla možnost podívat se na něj i nám, v Česku a na Slovensku, kam se bohužel oficiálně nedostal. Dostupný je samozřejmě pouze v průvodném znění, tedy ve španělštině. Já se dostal k jeho zhlédnutí až včera, a musím říct, že ve mně zanechal spoustu dojmů. Právě proto jsem se rozhodl napsat tenhle článek, ve kterém se s vámi tak nějak chci o své pocity z filmu podělit, a zhodnotit, co se mi líbilo a co méně. Nechci sice nijak prozrazovat konkrétní děj, ale pokud jste ještě film neviděli a nechcete přijít ani o nejmenší překvapení, doporučuji neotevírat celý článek. Pokud jste ho naopak již viděli, nebo vás jednoduše zajímá můj názor, budu rád, když budete číst dál! :)

Odkaz na celý film ve španělštině a s anglickými titulky najdete ZDE

Teď už k mé recenzi, kterou najdete v Celém článku :)

Film Tini: El Gran Cambio De Violetta je zakončením tříletého úspěchu s názvem Violetta, rozhodně v něm ale netřeba hledat nějaké pokračování tohohle Disney seriálu. Příběh filmu se sice točí kolem Violetty (Tini Stoessel) a jejího života několik měsíců po seriálu, do děje také vstupují seriálové postavy Leon (Jorge Blanco), Ludmila (Mercedes Lambre), Germán (Diego Ramos) a Angie (Clara Alonso), má ale svůj vlastní uzavřený děj a zcela novou myšlenku. Po vizuální stránce se od seriálu liší naprosto ve všem. Kromě toho, že samotné prostory, které jsme znaly z Violetty, jako například Violettin pokoj, se natáčely v jiných studiích, se rozpočet filmu a seriálu nedá srovnávat. Právě proto ve filmu vypadá vše na první pohled realističtěji a efektněji, jinými slovy, vše je přizpůsobeno k promítaní na stříbrném plátnu.

Film se vizuálně na první pohled liší od seriálu

Díky trailerům, které zřejmě většina z vás viděla, snad neprozradím nic nového, když řeknu, že si Violetta ve filmu odchází léčit své zlomené srdce do malebné vesničky v Itálii. Právě prostředí bych považoval za nejpropastnější rozdíl mezi seriálem a filmem, a zároveň bych dal za něj filmu nejvíc bodů. I divák, který třeba Violettu nesledoval, nebo ji neměl rád, musí uznat, že prostředí, do kterého je film zasazen, je naprosto kouzelné. Taormina na Sicílii, kde se film natáčel, je historické městečko s krásnými stavbami, památkami, malebnými domečky a také překrásným mořem a okolní přírodou. Celému filmu dodává nepopsatelně hezkou letní atmosféru, a každý by si hned přál být zde, cítit mořský vzruch, lehký letní vánek, užívat si dlouhé letní večery a procházky za měsíčního svitu. Prostředí navozuje nádhernou idylku, kterou definitivně dotvářejí příjemné a srdeční postavy, či už obyvatelé vesnice, Isabella (Ángela Molina), nebo mladí umělci, kteří s Violettou žijí pod jednou střechou, a díky jejich skvělým povahám si je všechny hned zamilujeme. Po zhlédnutí filmu si opravdu nedovedu představit, že by se Violettino letní dobrodružství odehrávalo někde jinde.

Děj se odehrává na krásném místě a skvělou atmosféru dotváří nové, přátelské a sympatické postavy

Co se týče příběhové linky, ta možná není ničím až tak zvláštní nebo jedinečná, ale zpracovaná je moc hezky. Na rozdíl od seriálu, kde byl příběh Violettiny maminky Marií v 1. sérii pouze načrtnut a poté se k ní pouze občas vracelo, ve filmu hrají vzpomínky na Maríi, její tajemství a minulost významnou roli. Dá se říct, že příběh Violettiny maminky je jednou z hlavních pilířů filmu, a je zobrazen opravdu hezky a dojemně. Ve filmu ovšem nechybí ani pořádná dávka romantiky. Zatímco Violetta hledá své pravé já a pomáhá ji u toho sympatický Caio, Leon se s pomocí Ludmily vydává na dobrodružnou cestu s cílem získat znovu její srdce.

Důležitou roli hraje opět láska

Všechny postavy, které jsme mohli vídat v seriálu, bezesporu dospěly. V o hodně jiném světle můžeme vidět Ludmilu, Leona, a zejména Violetta nemá již nic společného s tou malou nesmělou holčičkou, kterou jsme potkávali na začátku seriálu. Jak své postavy herci ztvárnili se mi nehodnotí snadno, jelikož nejsem žádný odborný kritik. Ze svého laického pohledu můžu zhodnotit snad jen to, jak na mě herci působili, a úplně všichni na mě působili nesmírně přirozeně a realisticky. Sofie Carson, Adrián Salzedo, Ángela Molina či Leonardo Cecchi, všichni se neskutečně hodili do postav, které ztvárňovali, a na obsazení bych opravdu nic neměnil. Příjemným překvapením byla i Tini, která podle mě příběh prožívala víc než kdykoliv předtím.

Violetta působí mnohem přirozeněji a vyspěleji, Ludmila ve zcela nové poloze bojuje za štěstí své kamarádky

To co k Violettě patřilo vždy, a naštěstí tomu není nijak ani ve filmu, je hudba! Nejen, že zde zaznívají písně, které dobře známe, jako Losing The Love, Confía En Mi, Yo Te Amo a Ti, Light Your Heart a Siempre Brillarás, ale hudba jako taková hraje opět i významnou roli v příběhu a Violettiném životě. Ztracenou melodii ze snu Violetta hledá po zbytek filmu. Jediná škoda, alespoň pro mě, je, že jsme ve filmu neslyšeli zpívat například i Mechi, jakožto Ludmilu. Samotné postavy ze seriálu dodaly filmu ještě větší kouzlo. Předpokládám, že každého fanouška Violetty zahřeje u srdce, když po tom všem, co se událo během tří let, vidí Angie a Germána šťastných po svém boku, Ludmilu, která se chová jako pravá kamarádka, a to nemluvím o společných scénách Violetty a Leona. Kdyby se ve filmu objevili i další herci ze seriálu, bylo by to určitě moc hezké, ze svého pohledu ale můžu říct, že v příběhu pro ně nějaké nezaplněné místo opravdu nezbylo.

Angie a Germána můžeme vidět v šťastném manželství, Ludmilu obklopenou luxusem

Abych se tedy pomalu dopracoval k závěru, film jako celek se mi moc líbil. Nebudu tvrdit, že je dokonalý, ale měl v sobě nepopsatelné kouzlo, které navodí příjemný pocit u jeho sledování, a vydrží až do závěrečných titulků. Mé obavy, že film Tini naprosto překope a tak nějak rozbije to, co se stalo v seriálu, se nakonec naštěstí nějak výrazně nenaplnily, a to je podle mě pro všechny Violettiny fanoušky to nejpodstatnější! Samotnou "proměnu" Violetty v Tini vidím spíš jako marketingový tah, a snahu o to, aby Martinu diváci přestali vnímat pouze jako Violettu. Jiný smysl v tom nevidím, a bez tohohle aspektu bych si film klidně věděl představit. Jinak bych mu nevytkl nic, protože zde bylo všechno co být mělo. Začnu opět nádhernou, přátelskou atmosféru, dále nechyběla postupně odkrývající se tajemství, láska, ale také napínavé situace a hromada dojemných a krásných okamžiků. Postava Sofie Carson se sice postarala o pár nepříjemností, ale na rozdíl od seriálu, zde intriky a lži nehrály až takovou roli, za co jsem moc rád.

Letní pohodu si ve filmu můžeme vychutnávat plnými doušky

Abych to tedy opravdu shrnul, film Tini: El Gran Cambio De Violetta rozhodně stojí minimálně za zhlédnutí. Pokud ho někdo dopředu odsoudí s tím, že to už není ta stará Violetta, nebudu oponovat. To, že to není to samé co seriál, je holá pravda, ale na hodnotě filmu to vůbec neubírá, spíše naopak! Jde podle mě o celkově vydařené dílo, které je díky nádherné scenérii potěšením zejména pro naše oči, díky krásným písním a hlasu Tini také pro naše uši, a díky dojímavým okamžikům v některých úsecích i pohlazením pro duši. Film podle mě může díky své atmosféře zaujat kohokoliv, a to i v případě, že jste neviděli jedinou epizodu seriálu. To, co film ale dokáže nejlépe zhodnotit nejsou slova kritiků, ani tenhle článek, ale pouze pocity, které v každém z nás po jeho zhlédnutí zanechá. Proto každému doporučuji pouze jedno, a to, aby se sám podíval. Ve mně osobně zůstaly pouze hezké pocity a přesvědčení, že jde o adekvátní tečku za nádhernými 3 roky, které jsme s Violettou mohli prožít.

Snad se vám článek líbil, a pokud jste již film Tini také viděli, budu moc rád, když do komentářů napíšete vaše názory a dojmy! :)

3 lidé ohodnotili tento článek.